Dzień Logistyka
Henry Ford, założyciel Ford Motor Company powiedział : Przygotowanie jest najważniejszym kluczem do sukcesu.
Już po raz drugi 28 lutego 2020 roku w Zespole Szkół Przyrodniczo – Biznesowych w Tarcach odbył się Dzień Logistyka, w którym wzięło udział ponad 100 uczniów kształcących się w tym zawodzie. Po uroczystym powitaniu przez dyrektora Sławomira Wilaka młodzież uczestniczyła w następujących panelach:
– Prawo pracy dla początkujących – przeprowadzony przez Luizę Kotowską , starszego inspektora Państwowej Inspekcji Pracy w Poznaniu.
– Logistyka w wojsku – informacje przedstawił majorTomasz Szajerka z Wojskowej Komendy Uzupełnień w Kaliszu.
– Logistyka na studiach – temat omówił Marek Kłos z Wyższej Szkoły Logistyki w Poznaniu.
– Czas iść do pracy – referat i dyskusję przeprowadziła Ilona Krause z Powiatowego Urzędu Pracy w Jarocinie.
Uczniowie pozyskali też szereg innych informacji np. jak lepiej przygotować się do egzaminów, jak postępować w przypadku zagrożenia koronawirusem, a także co robić, by chronić klimat przed niekorzystnymi zmianami.
Na zakończenie dyrektor podziękował wykładowcom za przekazanie bardzo ciekawych informacji, które młodzież nagradzała oklaskami a następnie wręczył nagrody ufundowane przez Starostwo Powiatowe w Jarocinie zwycięzcom konkursu logistycznego na poziomie poszczególnych klas:
I B – Magdalena Wesołek i Patryk Hauke
I F – Natalia Andrzejczak i Amelia Szymendera
II C – Bartosz Roszyk i Kinga Nawrot
III A – Kamil Urbaniak i Ernest Janowiak
IV C – Damian Lisiecki i Adrian Michałkiewicz
Nauczycielka logistyki Ewelina Leśniewska – Jackowiak podsumowała szkolenie wymowną sentencją :
W nas jest nasze ocalenie przed nami.
Podziękowała też pozostałym nauczycielom logistyki Justynie Dudzie i Patrikowi Pinczewskiemu za współpracę, nauczycielce architektury krajobrazu – Magdalenie Radowskiej i bibliotekarce – Jadwidze Zielińskiej za wykonanie okolicznościowego wystroju, a nauczycielce Paulinie Ignasiak-Szymczak i uczennicom technikum technologii żywności za przygotowanie ciastek i ciepłych napojów dla wszystkich uczestników.